نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1833
-
الف
+

تفاهم ایران و پاکستان برای تولید فلم مشترک

تفاهم نامه گسترش همکاری های سینمایی بین دو کشور ایران و پاکستان امضا شد.

تفاهم نامه گسترش همکاری های سینمایی بین دو کشور ایران و پاکستان امضا شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ایران و «رفعت مسعود» سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در دیدار با یکدیگر، بر گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و سینمایی تاکید کردند.

«تابش» در ابتدای این جلسه تاریخچه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی ایران را در طول سی و پنج سال گذشته تشریح کرد و افزود: ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و دینی مشترک بین ۲ کشور ایران و پاکستان، ظرفیت‌های مناسبی را برای پیوندهای فرهنگی و سینمایی فراهم کرده است.

وی یادآور شد: گسترش همکاری سینمایی با «کشورهای منطقه» به خصوص «کشورهای عضو اکو» در دستور کار بنیاد سینمایی فارابی و شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران است که به همین منظور مذاکرات و فعالیت‌هایی نیز انجام گرفته است.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: با توجه به بازار اردو زبانان منطقه، پاکستان یکی از کشورهای هدف اصلی صنعت تصویر ایران است و هنرمندان ایران و پاکستان باید از تولیدات سینمایی معاصر و تحولات فرهنگی و هنری ۲ کشور مطلع باشند.

در ادامه «رفعت مسعود» با ابراز خرسندی از فرصت به دست آمده برای آشنایی هر چه بیشتر با سینمای ایران عنوان کرد: فلم و سریال بهترین بستر برای مطرح کردن واقعیت‌های اجتماعی است و پاکستان معاصر از دل هنر و فرهنگش به ویژه فلم به خوبی قابل تحلیل و شناختن است.

وی با اشاره به اهمیت معرفی آثار سینمایی دو کشور، ادامه داد: باید امکان معرفی و نمایش فلم های ایرانی در پاکستان و فلم های پاکستانی در ایران به وجود بیاید و رسانه‌های عمومی به خصوص تلویزیون و شبکه‌های اینترنتی با نشر فلم و سریال به معرفی فرهنگ دو کشور بپردازند.

سفیر پاکستان در تهران تاکید کرد: در کنار فلم های تاریخی و معناگرا، می‌توانیم به ژانرهای دیگر نیز بپردازیم تا دامنه شناخت سینمای دو کشور گسترده‌تر شود.

سینما پرس نوشت : در این جلسه توافق شد برای به سرانجام رسیدن چند پروژه مخصوص، پیگیری و تمرکز شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری هفته فلم پاکستان در ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، معرفی سینمای ایران در پاکستان با نشر در سینما و تلویزیون با زیرنویس فارسی و راه اندازی پروژه تولید مشترک فلم سینمایی، اشاره کرد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر